העובדים הבאים שלכם מבלים ברשתות החברתיות כשהם בעבודה ומחוצה לה. הם לא תמיד יחפשו עבודה בצורה אקטיבית ולפעמים הם ייחשפו לפוסט תדמיתי של הארגון או להצעה אטרקטיבית וישלחו קורות חיים או אם תפנו אליהם בזירה הטבעית להם – פלטפורמה של מדיה חברתית – יתכן מאוד שהם יגיבו להצעה!
גיוס עובדים ברשתות החברתיות משלב מגוון אסטרטגיות וטכניקות:
# פרסום משרות במדיה החברתית ושיווק משרות ברשתות החברתיות
ההמלצה היא לפנות למועמדים בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ובטיק טוק במיוחד לפי קהל היעד ולהתאים את תוכן המשרה לקהל היעד הרלבנטי לאותה פלטפורמה.
למשל, אם המשרה מתאימה גם לסטודנטים וגם לאמהות – ניתן לנסח אותה בפנייה אישית לשילוב בין עבודה ללימודים ובין אימהות לעבודה
#זהירות, שכפול תוכן
כדאי להעלות כל משרה בנוסח קצת אחר כדי לייצר פנייה רלבנטית לקהל היעד וגם כי שכפול תוכן מפחית חשיפה!
כלומר, אם העליתי את המשרה באינסטגרם ואעתיק את אותה משרה לפייסבוק – החשיפה שלי תרד…על אחת כמה וכמה אם אני מפיצה אותה בנוסח זהה לערוצים רבים
מומלץ לשכתב כל משרה וכן לשנות תמונה או וידאו
# תמונות או וידאו לחיזוק המסר
מומלץ תמיד להעלות משרות בעיצוב אטרקטיבי שכולל תמונות של אנשים ובעיקר תמונות אותנטיות של עובדים אמיתיים
אני אוהבת להשתמש לצורך גיוס עובדים בפייסבוק או גיוס עובדים באינסטגרם באתרים כמו canva ולחפש תבניות שמתאימות לדרושים (כתבו WANTED) ב- canva ויעלו לכם תבניות רלבנטיות!
וידאו מקבל פי 2 חשיפה כך שיש לכם אפשרות דרך ה-CANVA לייצר תמונה בתנועה – הנפשה או לחבר תמונות לדוגמא דרך אפליקציה כמו INSHOT או לצלם מראש וידאו.
בפייסבוק סרטוני גיוס עובדים יעברו גם לכפתור ה-WATCH ערוץ הטלוויזיה של פייסבוק כך שתקבלו יותר חשיפה בעבור כל משרה!
# חקר מילות מפתח
בצעו חקר מילות מפתח על מנת להבין אילו ביטויים רלבנטיים בווריאציות שונות לשיבוץ בגוף הפוסטים לגיוס עובדים. למשל, דרושים מתכנתים להשתמש גם בביטוי תכנות וגם מתכנת/ת וגם מתכנתים כדי להעלות את סיכויי החשיפה בעת חיפושים. מומלץ לכל משרה בפייסבוק ובאינסטגרם להעלות כ-9-15 האשטגים שרלבנטיים לעולם הדרושים כמו #דרושים #חיפושעבודה #JOBS וגם האשטגים שקשורים לעולם התוכן של המשרה כמו #פיתוחתוכנה.
# נסו להעלות או לתזמן פוסטים וסטורי של משרות בשעות השיא וכל משרה בפורמטים שונים: סרטוני REELS שחזקים מאוד בפייסבוק ובאינסטגרם, סטורי, פוסטים, פוסט לדף העסקי, לפרופיל הגיוס האישי ולקבוצות. מוצ"ש וראשון נחשבים למועדים מצוינים להעלאת משרות.

רוצים ללמוד על גיוס עובדים ברשת החברתית?
אחרי שנים בכתיבת תוכן לעולם הגיוס (עורכת ALLJOBS וכתיבת תכנים לחברות השמה מובילות) בליווי המומחיות שלי בשיווק דיגיטלי
התחלתי להעביר סדנאות בגיוס עובדים ברשתות החברתיות
אני מעבירה סדנאות פרטיות או קבוצתיות לארגונים למנהלי גיוס ו/רכזי גיוס / מנהלי משאבי אנוש
אשמח לשלוח לכם סילבוס בנושא
קורן דור
0523432684 או בוואטס אפ
הנה דוגמא להשתלמות שהעברתי בנושא:
