למרכז רפואי יש בשורה חדשנית ופורצת דרך שהוא מעוניין להפיץ אך הרופאים האחראים על עולם התוכן אינם יודעים כיצד להגיש את המידע בגובה העיניים. הם משתמשים במושגים מתחום הרפואה שהפציינט הפוטנציאלי יצטרך לגגל אותם כדי להבין מה המשמעות. כאן נכנסת לתמונה כתיבה שיווקית לרופאים רופאי שיניים, מרכזים רפואיים, מנתחים פלסטיים ואסתטיקאים – היכולת לגבש קונספט מנצח ולהפוך אותו לקריא, נגיש ומניע לפעולה מבלי לחטוא באי דיוקים. מזה מספ שנים אני כותבת על בריאות בין היתר במגזין גלובס בריאות ורפואה ואני שמחה להציע לכם מספר טיפים לכתיבה שיווקית על בריאות:
ראשית, התמקדו בבשורה אחת, מגמה מובילה, תחום מחקר מעניין – קשה מאוד לתמצת בכתבה על אחת כמה וכמה מאמר אינטרנטי, רקע אקדמי עם רפרנסים, מחקרים וציטוטים – מתכון מנצח לאבד את הקורא. מתקשרים חדשנות בבריאות הלב? התייחסו להליך כירורגי ספציפי, למחקר מעניין בתחום, למסתם ייחודי.
גבשו תבנית לכתבה – התחילו עם הסבר על התופעה הרפואית, לאחר מכן הדילמות או מה נעשה בתחום ומה היא האלטרנטיבה או הבשורה החדשה. חשוב שיישמר קצב פנימי ושתישמר הזרימה במהלך הכתבה ושגם מי שקורא רק כותרות משנה המודגשות יבין במה מדובר.
היצמדו לעובדות – בכתיבה שיווקית לעולם הבריאות והרפואה חשוב מאוד לצטט מתוך מחקרים, לנקוב בנתונים מדויקים, לשמור על אמינות ולנטרל עמימות
להניע לפעולה – השורה התחתונה במאמר בכתיבה שיווקית צריכה להוביל את הגולש – הפציינט הפוטנציאלי – ליצור קשר עם הקליניקה, עם הרופא, לעבור לדף נחיתה או למידע נוסף באתר. הוא צריך לסיים את הקריאה בתחושה שיש לרופא או למרכז הרפואי מה לתרום לו מבחינה טכנולוגית, יחס מקצועי ואישי וכדומה. אל תשכחו הנעה לפעולה בסיום כל כתבה.
